Administration i kundservicehelheten
Den aktiva tjänstetransaktionen är centrum för den out sourcade kund- och säljservicen. Denna sker per telefon, e-post, chat eller brev. Bakom kundserviceutförandet finns dock djupare processer samt administrativa back office skeden. En del av dessa skeden kan det också vara högst rationellt att inkludera i kundservicens utläggning till Nesenta.
Informationssystem
Nesenta har under hela sin historia upprätthållit ett starkt IT-stöd till sin kundservice- och säljproduktion. I vårt informationscenter i Lieksa har vi bl.a. producerat 500 applikationssystem. I vårt kontaktcenter i Jorvas arbetar vi i dag i tiotals olika operativa informationssystem. Vi kan även inkludera fullständiga informationssystemlösningar för mediabranschen eller skräddarsy applikationer branschoberoende (tilläggsbeskrivningar finns i stycket IT System).
Materialhantering
Kundservicefunktionen behöver ofta kompletterande materialhantering. Detta kan röra reklammaterial, tidningslogistik eller skötsel av enskilda kundärenden. Vid behov kan tjänsten även inkludera lagring samt varu- och returmottagning.
Faktureringstjänster
Vi erbjuder även faktureringstjänster som en del av outsourcing av kundservice. Denna lösning kan rationalisera er administration med ytterligare tilläggsvärden, speciellt i miljöer där kundservice och fakturering ligger nära varandra.
Faktureringstjänsten är oberoende av fakturamängd. Den omfattar hela processen från fakturaproduktion till betalningsuppföljning.
Registrerings- och editeringsarbeten
Vi utför registreringsarbeten både som projekt och fortgående processer. Detta kan vara t.ex. registrering av direkt kupongdata, precisering av sökt data eller mera avancerat editeringsarbete (närmare beskrivning i stycket Editering).
Vår arbetsmodell där vi kan optimera resursanvändningen i kundserviceproduktionen kopplad till våra specialanpassade applikationssystem ger hög effektivitet och därmed låg kostnad.