Innovativ Kontakt

Chat tjänster - Nesenta Oy

Chat är den naturliga kanalen för modern kundservice och sälj. Chat ger kunden en snabb och personlig kommunikationskanal i realtid. Därför organiserar vi på Nesenta vår chat-produktion med egna anpassade modeller och team, vilka garanterar både effektivitet och kvalitet – detta är NesChat.

 
 
Nesenta_toimisto2017_4Q9A0049.jpg

Chat

- NesChat för kundservice och sälj


kontakta oss

Försäljningschef

Jari Antikainen

tel. +358 40 525 2815

jari.antikainen@nesenta.fi

viiva.png
 
 

neschat

Chat är den naturliga kanalen för modern kundservice och sälj. Chat ger kunden en snabb kommunikationskanal i realtid. Chat växer nu snabbare än andra kanaler, men samtidigt kräver chat egen fokus sett ur produktionssynvinkeln. Gränsdragningen mellan chatbot och manuell chat är viktig ur kundupplevelsesynpunkt. Nesenta kan skapa en optimal lösning med sin avancerade chatbotteknik i kombination med optimerad personlig tilläggsassistens.

En ur kundsynvinkeln fungerande chat-tjänst kräver en kombination av innehåll, teknik och resurser. Utgångspunkten är, att AI-baserad chatbot rationaliserar och att det slutligen är kombinationen av hög kunderfarenhet till skälig kostnad som optimeras genom ett samspel av olika komponenter. Vi bedömer först chatbot-lösningens djup, vi har flera alternativa tekniska chatbot-lösningar att välja emellan. Därefter anpassas en optimal balans mellan automatisk och mekanisk chat-produktion. Dvs innovativaste teknik och AI samt egna anpassade modeller och team. Detta garanterar både effektivitet och kvalitet. De chattande kundernas förväntningar är höga, svarstiden bör vara mycket kort och informationen både exakt och säljande.

Telefon- och e-post-kanalerna fungerar fortfarande som traditionella kanaler, men i synnerhet yngre kunder väljer chat som en direkt uppföljare på nätbesöken.

​NesChat serviceområden

Chat kan fungera som kommunikationskanal på i det närmaste alla serviceområden. Vi uppdelar vår chat-produktion i tre sektorer.

Chat är den naturliga kanalen för modern kundservice och sälj.
Nesenta työ.jpg
 

Utförande och teknik

Vi fungerar enligt nycklarna i handen. Vi arrangerar tekniken, tjänsten och uppföljningen. Utförandet är för er som kund både klart och entydigt.

Innehållsstrukturering och analys av AI-potential ger en optimal grund för chattens dimensionering. Därefter löpande upprätthållande av informationsbaserna.

Personlig chatproduktion med erfarna kundserviceagenter för den del av produktionen som inte kan automatiseras.

Lyft er image i chat-samarbete med Nesenta.