Kundernas förväntningar förändras snabbt. Den digitaliserande världen föder nya beteendemönster och i kundservicen bör dessa genast vara beaktade.
Försäljning och kundservice går dessutom mera ihop – det är en klar trend. En out sourcing av kundservice ger en kontinuerlig möjlighet att framhäva precis de rätta kanalerna, innehållen och svarstiderna. Alltid baserat på relevant information och kostnadsanalys.
Ett out sourcing samarbete med Nesenta ger bl.a. följande fördelar:
modernaste teknologi och optimala kanalkombinationer i balans med innehåll och kundnytta - baserat på lång expertis och bred marknadstäckning
automatiseringspotentialen optimeras och ger löpande kostnadsrationalisering, parallellt med en hög effektivitet i resursbaserad kundserviceproduktion
jämn service, oberoende av peakar, semestrar och pauser
möjlighet till fullständig betjäningstid, även 24/7
alla behövliga tjänsteinnehåll, från administration till försäljning
rikssvenska, finska, finlandssvenska och engelska, samt även tyska och valbara europeiska språk
valbara teknologilösningar för kontaktadministration, digitalisering och artificiell intelligens, neutralitet inför programvarualternativ ger rätt lösning till rätt pris
skalbara kostnader och inbesparing tack vare effekt och transaktionspris
customer experience management på alla nivåer genom vår CX/CEM-specialisering i vår Research & Analytics funktion
fortlöpande rapportering av servicegrad, försäljning och kundupplevelse och kundtillfredsställelse
Servicegrad och uppföljning
Vi bestämmer tillsammans de optimala gränserna för svars- och kötid. Servicegraden uppföljs i realtid. Nesentas NesQ -rapporterings och -kvalitetssystem fungerar även för löpande mätning av kundtillfredsställelse samt som infokanal.
Servicegraden kan förstås skalas och gränsvärdena kan justeras upp eller ner. På det sättet kan vi optimera service- och kostnadsnivån. Tjänsten utförs systemoberoende.
Servicekanaler och tjänsteutförande
Nesentas kundservice fungerar i alla kanaler: telefon, e-post, chat, video, some, brev. Typiska arbeten är: produktinfo, order, faktureringsfrågor, annuleringar, winback, merförsäljning, reklamationer, kampanjinfo, tidsreserveringar. Kundserviceupplägget skräddarsys alltid enligt uppdragsgivarens affärsprocess.
BRANSCHER
Vår organisationsmodell bygger på braschvist uppbyggd spetskompetens. Vi segmenterar enligt kompetensområdena Media, Handel, Energi och Finans. Vi har även sido-organisationer för Hälsa och Bygg.