Direkt nytta – lägg ut växeln
Den “traditionella växeln” ändrar karaktär. God tillgänglighet är trots allt en grund för all kundservice. Genom att låta Nesenta handha växeln på ett nytt sätt uppnår ni snabbare svarstider och högre kundtillfredsställelse. Peakar, semestrar och pauser stör inte mera verksamheten. Vår tillgänglighetstjänst utförs i fullständig linje med er image och brandstrategi.
Fördelarna är bl.a.:
jämn service oberoende av peakar
bästa betjäningsanda och motiverad personal
kostnadsinbesparing, debitering efter belastning
kontinuerlig analys av servicegrad och effekt
helt enkelt: växeltjänst på ett modernt sätt!
Servicemodeller och servicegrad
Vi bestämmer servicegrad och svarstid och detta uppföljs kontinuerligt i realtid. Normen för vår svarstid är 3-8 sekunder. Nesentas NesQ -rapporterings och -kvalitetssystem fungerar även som informationsförmedlingskanal. Servicegraden är skalbar och därför kan vi optimera kostnadsnivån.
Resursering och teknik
Vi tillsätter tillräckligt många erfarna agenter för er växeltjänst. Dimensioneringen görs efter volymestimat och önskad servicenivå.
Vi utför tjänsten på finska, svenska och engelska. Systemoberoende, samtalen styrs till Nesentas kontakthanteringssystem, där vi emottar dem och betjänar kunden.
Vid behov integrerar vi kalendersystemen, t ex outlook.
Vägen till digitalisering och utnyttjande av AI-baserade tjänster är samtidigt öppen.